ps4-playstation-pro-4k-w600
اشتراک

پلی استیشن ۴ پرو به دو چیپ پردازشی مجهز شده است

میلاد نویسنده: میلاد تاریخ: دسته بندی: سونی 1

اگر کنجکاو هستید بفهمید پلی استیشن ۴ پرو چگونه گرافیک بهتری را در حال پرو پردازش می کند، بهتر است بدانید سونی کنسول جدیدش را به دو چیپ پردازشی مجهز کرده است.

«مارک سرنی» مهندس معماری پلی استیشن، در جریان کنفرانس سونی در واحد کالیفرنیای کمپانی ژاپنی در گفت و گویی اذعان داشته ترفند جالبی برای تجربه بازی های نسخه پرو تدارک دیده شده است.

کنسول جدید در حالت عادی و به هنگام اجرای بازی های فعلی از یک چیپ برای پردازش تصاویر استفاده می کند، اما در بازی های مخصوص پرو، دو چیپ کار گذاری شده به صورت همزمان به فعالیت خواهند پرداخت.

علاوه بر این سرنی بیان کرده «برای پلی استیشن ۴ به حدود ۱۰ درصد رم داینامیک بیشتر احتیاج داشتیم»، در نتیجه یک گیگابایت رم سرعت پایین DDR3 به آن افزوده شده است.

the-playstation-4-pro-will-probably-sell-pretty-well-for-sony-w600

«در پلی استیشن ۴ معمولی وقتی به طور همزمان یک اپلیکیشن و یک بازی را اجرا کنید، برنامه مذکور در حافظه رم باقی مانده و در عین حال بازی ویدیویی پردازش می شود. این مسئله سرعت انتخاب و گردش در بین برنامه ها را بالا برده و دیگر نیازی به بارگذاری های مجدد نخواهد بود.»

«اما در پلی استیشن ۴ پرو کمی اوضاع فرق می کند؛ وقتی از اپلیکیشینی به داخل بازی رجوع می کنید، آن برنامه به داخل رم داینامیک سرعت پایین مورد بحث منتقل شده و در نتیجه مموری GDDR5 بیشتری در اختیار بازی قرار خواهد گرفت. حدود ۵۱۲ مگابایت از این حافظه آزاد استفاده شده و به عبارتی ۵.۵ گیگابایت رم برای پردازش ۴K تصاویر بازی پرو در دسترس خواهد بود.»

همانطور که می دانید حافظه داخلی یک ترابایتی پلی استیشن ۴ پرو قابل تعویض بوده و می توانید آن را به حجم های بیشتری ارتقا دهید. این کنسول میان نسلی دهم نوامبر (۲۰ آبان) با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

این مطالب هم بخوانید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *